Creeper

tisdag, oktober 03, 2006

Innehållet i en handväska

Så här mycket grejer får det plats i en inte ens full handväska.
  • plånbok
  • solglasögon
  • handsfree
  • almanacka
  • ritblock
  • 3 bläckpennor (folkpartiet, feministiskt initiativ och riksteatern)
  • ett pennfodral för teckningspennor
  • kvitton - massor
  • näsdukar (jag är jämt förkyld)
  • utgånget västtrafikkort
  • kapsylöppnare (som det står "Jesus" på - den är underbar)
  • tamponger
  • läppglans
  • bamselotion från almedalen
  • plåster från almedalen
  • tågtidtabell sträckan stockholm-göteborg
  • folkpartiläppsyl ("på allas läppar - folkpartiet")
  • en klocka som stannat och som jag ska byta batteri på
  • mp3-spelare, ett måste på tågresorna
  • skavsårsplåster, även det från almedalen
  • tuggummin
  • två gamla halstabletter
  • ipren
  • å så en massa saker jag inte kan urskilja, och några jag redan lagt ur...
Värsta är ju att man egentligen klarar sig rätt bra på bara plånbok, mobil och nycklar, men alla andra saker är ju så bra att ha. Väskan innehöll i alla fall ruskigt mycket vuxenpoäng. Har varit 20 i fyra dagar och har åldersnoja redan...

7 Kommentarer:

Blogger Coola Morsan sa...

Men saknar du inte t ex kamera, usb-minne och hårborste, och...

Jag är alltför ofta rustad till tänderna, för att inga möjligheter ska kunna uteslutas.

Sen får man släpa runt.

03 oktober, 2006 02:11  
Blogger AndersML sa...

Bara nästan några lokomotiv och atlantångare, säg?

03 oktober, 2006 02:23  
Blogger Johan sa...

fortfarande inget systembolagskvitto i väskan?

03 oktober, 2006 11:55  
Blogger Johanna Nylander sa...

Usb-minnet finns där ibland... till vardags så brukar jag klara mig med det som finns i mp3-spelaren, och jag brukar försöka köra saker direkt över nätet. Nycklar och mobil brukar ligga där också... och en och annan atlantångare :)

Systembolagskvittot kommer... Under veckan eller så...

03 oktober, 2006 12:46  
Blogger Emil Eklindh sa...

Jag är verkligen imponerad av vad du har i din väska. Du har besvarat en av de frågor som jag har funderat hela livet på.

03 oktober, 2006 19:48  
Blogger Johanna Nylander sa...

Emil, inga fler frågor jag kan besvara när jag ändå är igång? :)

03 oktober, 2006 22:58  
Blogger Martin sa...

Du är åldersnojig nu? Vänta bara tills tjugofemårsdagen hotar (eller som för mig, ligger en dryg månad bakåt i tiden)...

09 oktober, 2006 19:56  

Skicka en kommentar

<< Home