Creeper

tisdag, juli 25, 2006

Jag och sossarna har någonting gemensamt

...vi gillar både Acne. Fast jag i jeans-form, och de i reklambyråform. Den hårt ihopslitna lönen från restaurangen gick inte bara till hyra. Nu är jag fattig istället.

Eftersom att jag nu ska traska runt i de snygga sossestödda jeansen från företaget som kommit upp med "Alla skall med - så enkelt är det", så tänker jag tillbaka på bloggutmaningen som cirkulerade i bloggosfären i November. Då var mina förslag på saker som var "så enkelt" de här:
  • Betyg är elitism. Så enkelt är det.
  • Jämställdhet är onödigt. Så enkelt är det.
  • Fildelning är stöld. Så enkelt är det.
  • Vi ska ha makten. Så enkelt är det.
  • Allt ska registreras. Så enkelt är det.
  • Alla som kommer hit vill leva på bidrag. Så enkelt är det.
  • Vi har alltid rätt. Så enkelt är det.
  • Alla ska hålla med. Så enkelt är det.
Jag tänkte inte starta en ny utmaning (även om den som inte var lika aktiv i bloggosfären i november gärna får haka på), utan bara poängtera lite fint; "Vad var det jag sa?"

5 Kommentarer:

Blogger Henrik Hall sa...

Ha, den sista var hur bra som helst, framför om man minns doktorns tal om att alla som talar illa om Sverige skall "brännmärkas".

26 juli, 2006 13:19  
Blogger Saga Rosén sa...

Johanna, jag vill se dig kommentera Piratbyråns feministtröjor! :)

27 juli, 2006 11:51  
Blogger Johanna Nylander sa...

Saga, nöjd nu?

27 juli, 2006 14:11  
Blogger Saga Rosén sa...

Supernöjd. Grymt i Resumé, bruden!

27 juli, 2006 17:22  
Blogger Nils sa...

Jag har ett tips till valfritt borgerligt parti:

Om vi inte vinner, byter vi politik den 18 september. Så enkelt är det.

02 augusti, 2006 17:34  

Skicka en kommentar

<< Home