Creeper

tisdag, juli 25, 2006

Expressenhumor och fyra små rätter

På dagens expressenlöp står det att Leijonborg hånade Viktoria Silvstedt i Marstrand. Helt klart den roligaste artikeln på länge. Har de måhända sommartorka på redaktionen? Viktorias mamma verkar utgå från att Leijonborg tyckte att Viktoria var korkad, och inte att Marit är trevligare att prata med. Kanske klantigt uttalat, men själv tippar jag på att artikeln var en ursäkt för att få söka Silvstedt för en kommentar, någonting artikelförfattaren (gissa vem?) enligt fotnoten gjort...

Lite mera folkpartipropaganda hittar du här. Lägger jag upp moderaternas reklamfilmer så måste jag ju göra det med folkpartiets också. Politisk reklam är sjukt kul.

---

Saga har för övrigt utmanat mig på samma utmaning jag fick av Johan i Januari. Svaret på den hittar du här, men eftersom det handlar om saker som till viss del kan ändras, och jag är en person som kan byta smak ibland, så ställer jag upp och svarar igen:

Arbeten jag haft i mitt liv:
  • Städare
  • Köksbiträde
  • Websidefixare (åt diverse människor)
  • Studentambassadör

4 filmer jag kan se om & om igen:
  • SoR-filmerna (jag är trots allt lite nördig)
  • Torkel i Knipa (den är så sjukt kul)
  • V för Vendetta (den är så sjukt bra)
  • Allt med Johnny Depp (han är så sjukt snygg)

4 städer jag har bott i:
  • Hjortsberga (okej, en by och inte en stad)
  • Halmstad (största staden)
  • Skövde (nu)
  • Gullbranna (ytterliggare en by)

4 tv-serier jag gärna ser:
  • Nip/Tuck
  • Sex and the City
  • Family guy
  • Simpsons

4 ställen jag vill åka till:
  • New York
  • Stockholm
  • Nån varm söderhavsö
  • Stranden (på väg dit efter avklarad utmaning)

4 webbsidor jag besöker dagligen:

4 favoriträtter:
  • Pappas mat
  • Farmors våfflor
  • Asiatiskt
  • Skaldjur
(nej, jag kan inte vara mer specifik)

4 ställen där jag stortrivs:
  • I hängmattan på västkusten
  • I tältet på innergården
  • På balkongen med sällskap
  • I stockholm med vänner

4 vänner som jag tror kommer svara:
Johan (får allt göra om den han med)
Freddie (kanske platsar bland semesterbloggarna?)
Erik (även om jag tror han med gjort den innan, så varför inte?)
Patrik (när han kommit hem från skogen)

Och så blev det fyra killar. Krohnman lyckades med fyra tjejer, så jag antar att det är jämnt. Eller nåt. Om någon annan känner för det, är det bara att plocka upp pinnen.

4 Kommentarer:

Blogger Erik Hultgren sa...

Får väl göra den en andra gång :P.

Får väl ta och ladda ner Torkel i knipa. Har tänkt se den ända sen jag såg namnet, men mina vänner har inte varit lika upphetsade över det.

25 juli, 2006 18:47  
Blogger Johanna Nylander sa...

Torkel i knipa är sjukt kul. Visserligen animerad och dansk, men med detaljer man inte tröttnar på, och en humor som gör att jag inte förstår hur det kan vara en seriös barnfilm.

25 juli, 2006 19:19  
Blogger Krohnman sa...

50-50 är crap. Fram för fler coola tjejer.

26 juli, 2006 00:07  
Blogger Freddi Westerlund sa...

Jag har gjort så många sådana där i mina dagar att jag numera totalvägrar, till och med i semestertider ^_^

Men jag tackar för frågan och för förmånen att stå upptagen som "vän".

26 juli, 2006 14:01  

Skicka en kommentar

<< Home