Creeper

lördag, januari 21, 2006

Insnöad i ett rött hus ute på den halländska landsbygden

Eftersom att jag tippade det i onsdags så måste jag bara berätta att jag faktiskt fick rätt. Mitt tåg blev försenat med femton minuter, och helt inställt på senare delar av sträckan än vad jag skulle åka. Givetvis så har fortfarande inte SJ lärt sig att det blir vinter varje år...

Väl framme på de södra slätterna fick jag stiga av min vänliga skjuts och gå de sista femtio metrarna fram till huset eftersom att den friska havsblåstarna sett till att placera en meterhög driva precis mitt över vägen till mina föräldrars hus. Senare på kvällen, bara ett par timmar efter en plogbilsräd utanför så inser vi att vi återigen är insnöade, och min efterlängtade tur in till en stad med fler än femtiotusen invånare är i farozonen.

Förhoppningsvis tar jag mig hem på söndag igen. Tills dess blir det att njuta av de halländska slätterna, för iväg blir det svårt att komma. Kanske ska jag ta och dela lite fil, någonting som polisen i Borås konstaterat inte är ett prioriterat brott. Skönt att de ser saken bättre än Bodström.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home