Creeper

onsdag, januari 18, 2006

Det förutsägbara Sverige

Efter att ha tillbringat hela dagen i en av skolans datorsalar klippandes och klistrandes i photoshop (jag saknar mitt ritbord), funderandes över tiles, skelettanimationer, iterationer, openGL, lager och grupperingar så blir det inte lika mycket omvärldsfunderingar som vanligt. Borde kommentera den brittiska konsumentorganisationens krav om en lag mot kopieringsskydd. Blir inte så mycket mer att säga om det, än att det känns skönt när inte alla nyheter går antiinformationsivrarnas väg.

Annars känns det mesta som vanligt. Fler våldtäkter anmäls, USA kritiseras för att de motarbetar mänsliga rättigheter, Göran Persson valfläskar mot unga och pensionärer, och det spås mer vinter. Lagom till att jag ska ut och köra bil långt igen. Jag tippar strömavbrott och inställda (eller i alla fall försenade) tåg. Garanterat mitt på fredag, och SJ kommer utbrista "va? blev det vinter i år igen, det hade vi inte räknat med!".

Vi lever i det förutsägbara Sverige, där inte en människa höjer på ögonbrynen mot det där vi matas med varje dag...

3 Kommentarer:

Blogger Mikael M sa...

Jo - det finns en människa som höjer (eller sänker) på ögonbrynen varje dag, jag. Är inte förutsägbar. Funderar på att göra som storfräsarna, öppna en tredje blogg..., arbetsnamn t v "Gobba-bibliotheket"

19 januari, 2006 15:07  
Blogger Johanna Nylander sa...

Det är trevligt att höra, men fler behövs... Sen kan man ju inte ta in allt heller...

19 januari, 2006 18:24  
Blogger Jonna Färm sa...

Kyss på dig min kommande fru. Jag tippar även jag på försenat tåg i helgen ;)

19 januari, 2006 21:45  

Skicka en kommentar

<< Home