Creeper

torsdag, maj 07, 2009

Höga hastigheter och krogsprit

Jag har i flera veckor nu varit helt utan fast internet. Mobilt bredband i all ära, men det har fungerat sådär för mig, och när det tar flera minuter att ladda enskilda sidor, är det inte lika lockande att vare sig skriva spontanblogginlägg, kolla youtubeklipp eller msn:a. Nu har jag äntligen en riktig internetanslutning igen.

Som tur är går livet vidare utan nätet, och kan vara rätt händelsefullt ändå. Nu ska jag njuta av höga hastigheter i det virtuella myllret av information (så länge vi nu har tillgång till det). För den som inte sett det finns dagens kvällpostenledare att läsa här. Ämnet är krogöppettider, och jag ifrågasätter varför politiker alls skall bry sig om sånt.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ett lustig sätt att sammanfatta de senaste 50 åren är väl jakten på en bra signal :)

/Smen

08 maj, 2009 02:47  
Blogger Tuneld sa...

Intressant ledare!
Jag håller helt med dig, och då jag har förmånen att bo i en stad som konsekvent stänger alla krogar klockan 2, men samtidigt är en av de städer som hamnar i topp när det kommer till antal våldsbrott i centrum räknat efter invånarantal så kan man enkelt konstatera att tidigare stängning inte är en garanti för lugnare nattliv.

11 maj, 2009 14:05  

Skicka en kommentar

<< Home