Creeper

onsdag, maj 14, 2008

Grand Theft KD

"Welcome to Liberty City - om vi får bestämma lägger vi alla pengar på barn och antiterrorism. Vi måste ju skydda alla våra glada blonda blåögda barn från allt ont. Som terrorism, och från dataspel med 18-årsgräns. Våldsspel är ju nästan lika farliga som tortyr och koncentrationsläger. Det vet ju alla."
Ang. tidigare inlägg och den här tråden. Bilderna i collaget har viss likhet med de som kan återfinnas på kd:s webbsida. Jag hoppas att KD kan uppskatta den politiska satiren.

Tipstack till Victoria.

Etiketter: ,

6 Kommentarer:

Blogger Victoria sa...

Sweet :D!
Blev ju riktigt bra! Jag hoppas att det går bra på Nordic Games imorgon och att ett riktigt bra företag pimpar upp dig :D Öresund behöver fler liberala profiler (Stockholm har fan för många redan).

14 maj, 2008 18:17  
Blogger Eklindh sa...

Jag fildelar den bilder helt klart =)

14 maj, 2008 21:07  
Anonymous Matte sa...

"Tipstack"?
Du börjar låta som aftonbladet och deras fantastiska dubbelord som kyssattack och nakenchock.
Tipstack? Sälj det till dem, dyrt.

15 maj, 2008 10:20  
Anonymous Niklas Smith sa...

Klockrent bild och bloggpost! (En till dubbelord....)

15 maj, 2008 20:19  
Blogger Markus "LAKE" Berglund sa...

Kul, dock kan jag inte annat än bli lite fundersam för om man får använda loggan så? Är inte den varumärkesskyddad? SVT hävdar i alla fall att så deras logga är det och då borde samma regelverk gälla för KD:s logga, eller?

Man får inte ens använda SVT:s logga i satir-bilder. Då stänger deras jurister ner din hemsida! Läs mer här:

SVT stänger ner Boyahed.com!

19 maj, 2008 22:15  
Blogger Johanna sa...

Jag läste grejen om SVT och Boyahed, och tyckte det var konstigt, eftersom vi av gammal hävd i Sverige låtit parodier och satirer stå som egna verk, även om de bygger på andras upphovsrättskyddade sådana. Jag försökte hitta en bra länk på ämnet, men den bästa jag hittade var den här sammanställningen (s.15), och notisen om Alfons åberg-domen, som friade satir gjort av ett SR-program. Sen har jag svårt att se vad både KD och SVT skulle ha att vinna på att dra bloggare till domstol över satirer, annat än dålig publicitet.

19 maj, 2008 23:29  

Skicka en kommentar

<< Home