Creeper

fredag, mars 21, 2008

Fantastiska knappar...

Ibland är det fantastiskt vad något så simpelt som gamla politiska knappar kan vara roliga. Hemma hos min farfar (som varit också varit politiskt aktiv) hittade jag bland andra dessa knappar. Den politiska hemvisten är inte jättetydlig (klicka för större bild):
Biafra är ett numera en del av Nigeria, men var i slutet av 60-talet en självständig stat, och FNL var den sydvietnamesiska gerillan. "Kampen går vidare"-knappen gissar jag har med kärnkraftsomröstningen att göra.

Trots att de flesta knapparna är riktigt gamla, så är flera av dem fortfarande aktuella...

Etiketter:

2 Kommentarer:

Anonymous åsa sa...

oh ja, "kampen går vidare" är en kärnkraftsknapp. Jag minns när jag var liten att en stor såndär röd sol med sticksiga taggar och ett pratbubbla kom ur munnen :)

Det är kul med sådana där knappar. att dom inte riktigt hör ihop, alltså med politisk hemvist som man kanske skulle tro, är ju bara ännu mer roligt!! Det visar ju att man är komplicerad och inte behöver vara fpis rakt över skalan i alla frågor...

25 mars, 2008 16:50  
Anonymous åsa sa...

hr är f.ö. länken till den knappen jag tänkte på:

http://svt.se/content/1/c6/35/55/26/linje3knapp139.jpg

och här är en länk till en sida där du ser alla linjernas knappar.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=30291&a=355517

25 mars, 2008 16:54  

Skicka en kommentar

<< Home