Creeper

söndag, september 30, 2007

Böcker

Årets bokmässa är flitigt kommenterad av medierna, och boknörd som jag trots allt är, så tycker jag det är lite synd att inte ha varit på plats. Desto bättre har jag en underbar pojkvän som förstår sig på saker som boknördighet, och införskaffade mig ett exemplar av Alva och Gunnar Myrdals "Kris i befolkningsfrågan" som födelsedagspresent. Ännu bättre är att det är originalutgåvan från 1934...

Jag är nöjd och min boknördighet kommer fortsätta att frodas. Med eller utan bokmässa...

3 Kommentarer:

Anonymous Blogge Bloggelito sa...

Och i andra hörnet av bokhyllan står förstås Mein Kampf, 毛主席语录 och andra politiska mästerverk?

30 september, 2007 21:18  
Blogger Johanna sa...

Jag hade gärna velat ha Mein Kampf, vilken du syftar på mer vet jag inte (då min kinesiska brister något), men jag har en spännande pamflett om jitterbuggens framfart under 40-talet, och ett par ordentliga vänsterskrifter.

30 september, 2007 21:28  
Anonymous Anonym sa...

Det kanske är Maos lilla röda han syftar på ;-)

17 oktober, 2007 18:21  

Skicka en kommentar

<< Home