Creeper

tisdag, december 19, 2006

Datasäkerheten och regeringspartierna

Alltså, man tycker att partierna borde lärt sig lite om datasäkerhet efter intrånget på sapnet. Uppenbarligen är det inte så. Jag har, med anledning att jag någon gång för länge sedan blev medlem i en FMSF-ansluten förening, tillgång till en begränsad del av moderaternas BBS.

Igår, när jag kollade av diskussionsforumet, upptäckte jag ett par nya mappar på mitt skrivbord, och moderaterna hade helt plötsligt fått för sig att jag var medlem, och gett mig medlems-behörigheter.

Eftersom jag inte känner för att hamna på tidningslöpen, så skickade jag iväg ett mail till administratören som åtgärdade felet. Fortfarande har jag dock tillgång till moderatkvinnornas informationsmapp (fast det kanske är just en informationsmapp)...

Förhoppningsvis så var det bara ett misstag från IT-avdelningen, eller så ligger det något i att Sveriges (största) styrande parti inte har så bra koll på det där med IT-säkerheten.

---

Annars har jag redan fått bästa julklappen. En piratslips och en halvanonym hälsning. Oväntade paket på posten hör till det bästa med julen.

---

I morgon sticker jag till västkusten och Halmstad. Lär inte bli någon vit jul för mig där, men det beror inte så mycket på klimathotet, utan mest för att julen i princip aldrig är något annat än snöfri så långt sydväst ut i detta avlånga land.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home