Creeper

onsdag, juni 28, 2006

Ytligheter

I morgon lämnar jag de halländska slätterna till förmån för de småländska skogarna, innan återresa till skövde och senare den gröna ön i öster. Kvällen har spenderats med att tillverka etthundratio brieostmackor och på att allmänt fundera på livets ytligheter.

En fika med en barndomsvän och en rundvandring på stan, innebar inte bara ett par nyköpta dyra jeans (hon köpte en gul pirattröja), utan också biltillbehörsshopping och avancerade kaffesorter. De andra barndomsvännerna börjar bli sambos, gå i barntankar (redan, jag vet, men de finns även i min ålder!) och stannar kvar på de småländska myllorna i radhus och lägenheter. Jakten på någon sorts trygghet, fast med inkomster högre än mina. Ibland vill jag också vara sådan, även om de stunderna försvinner snabbt.

Den absolut roligaste platsannonsen hittas här. Jag vill också ha jobb på Slitz, jag spelar tv-spel, har använt en motorsåg och kan både såga med vanlig och hantera en yxa och skulle gladeligen grilla rockstjärnor... Någonting säger mig att jag skulle bli dissad för att jag är tjej... Men om nu någon på slitzredaktionen till all trots läser det här, så vet ni att det bara är att kontakta mig för jobbet :) Jag kan dessutom lite om bilar, kan inte baka/laga mat, har kört både fyrhjuling och motorbåt i mina dar, klättrat ner för berg och lyssnat på rockstjärnor (var det "manliga" egenskaper nog?)... Är inte det kvalitér nog? Bara att anställa mig :)

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hejsan johanna!
jag har skapat ett fint "vilken anti-pirat är du" quiz.
Kolla gärna in det:
http://noctis.codebase.se/antipirat/

29 juni, 2006 01:38  
Anonymous Mikael Zayenz Lagerkvist sa...

Med tanke på att Karl Andersson har jobbat där, så tror jag nog att du kan passa in där.

29 juni, 2006 10:31  

Skicka en kommentar

<< Home