Creeper

tisdag, mars 11, 2008

Om unga och arbetsmarknad på Expressen debatt

I dag skriver jag på Expressens debattsida om ålder, arbetsmarknad och kompetens. Det är ett svar på gårdagens inlägg av Ana Martinez.

Och för att förhindra ett par arga kommentarer: Jag ifrågasätter inte på något sätt att äldre nekas jobb på grund av ålder, utan skriver att kompetens och erfarenhet skall respekteras.

Det jag ifrågasätter är ifall vi verkligen ska ha en lagstiftning mot det, och pekar på den åldersdiskriminering som drabbar oss unga.

4 Kommentarer:

OpenID rasmus sa...

I sak ett bra och tänkvart inlägg!

Dock är texten onödigt svårläst på grund av syftningsfel och andra språkliga grumligheter. Sådant brukar jag inte se här på bloggen, så jag misstänker att Expressen har redigerat sönder texten en hel del? Kanske skulle du publicera originaltexten här på bloggen?

11 mars, 2008 11:40  
Blogger Mikael M sa...

Tänk att jag köpt Expressen just idag, har den i min sladdriga väska, tillsammans med en sladdrig Metro. Något mer att kolla in Europatipset inför morgondagen. Detta sladdriga konstaterande på Valhallaskolan i Oskarström, och här skall det skall sladdras med gitarrer ända till sena kväll, tillsammans med både rocktjejer och sladdriga nördar.

11 mars, 2008 13:44  
Blogger Johanna sa...

Rasmus, orginaltexten är numera publicerad. Någon ändring i den är gjord i samråd med expressen (förtydligandet av LAS tex.), men i artikeln har de klippt ännu mer.

Annars, så tack!

12 mars, 2008 00:31  
Blogger Mikael M sa...

Och nu har jag fokuserat, något mer, en liten stund på http://zagolandet.blogspot.com
På expressen 11 mars.Naturligtvis har ni råd att missa det...

12 mars, 2008 16:57  

Skicka en kommentar

<< Home