Creeper

torsdag, december 21, 2006

Pär Brumark och .nu-domänen

Med anledning av den här artikeln, så känns det som att det här gamla blogginlägget med mail från ovan nämda person borde uppmärksammas igen. I synnerhet när kommentatorstråden verkar ha censurerat bort kommentarer på ämnet.

Sedan dess blev jag i somras uppringd av personen i fråga och blivit anklagad för att jag ljugit och att det inte var den fullständiga mailkonversationen, vilket det är. Om jag inte "erkände"och bad om ursäkt skulle han stämma mig eller gå med hela historien till media. Jag valde att inte göra någonting.

Senaste mailet kom i oktober, och innehöll länkar till bla. våldsporr och bilder som skulle föreställa barnporr, som han tyckte jag skulle kolla upp, då de fanns på en sida som skulle ha en koppling till tpb. Vad mailet annars syftade till, lyckades jag faktiskt inte förstå.

Jag tycker människor skall göra sin egen uppfattning om saker och ting (så läs mitt inlägg, även om det är långt!), men hos mig har vare sig nämnda person eller nättidningen Realtid någon som helst trovärdighet vad de än rapporterar om.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

TPB, Thä Pär Brumark är en ful fisk!!! http://www.idg.se/2.1085/1.89850 *skrattar så jag gråter åt rubriken*

22 december, 2006 12:55  
Anonymous Anonym sa...

Den länk Johanna Nylander hänvisar till är rättad av IDG sedan länge då fakta framkom. Betydligt mer material står att finna i IDG:s arkiv, Wall Street J, Dagens Nyheter, SDS, Aus.- och NZ Media, m fl. Detta har påpekats ett antal ggr för Johanna Nylander. Det är inte enda gången hon förtalat mig och jag är knappast ensam om att drabbas av hennes bristande etik samt avsaknad gällande hederlighet.
Pär Brumark

02 oktober, 2008 02:24  

Skicka en kommentar

<< Home