Creeper

fredag, november 24, 2006

Lite blandat

Hade jag varit konspirationsteorifreak så hade jag sagt att den här historien bara var en pr-kubb för den nya James Bond-filmen. (man måste få se humor i allt)

Annars är jag just nu överlycklig över att vara färdig med min komplettering i förra kursen, och faktiskt kanske kan få både 10 poäng, och csn nästa år. Var bara tvungen att säga det.

I morgon är det "buy nothing day". Jag tänkte fira den med att åka till Göteborg och shoppa julklappar. Alternativt plugga och shoppa julklappar i Skövde.

För den som har den folkpartistiska tidningen NU hemma, så figurerar jag på sidan 18 med en debattartikel om jämställdhet i kommunföreningar. Känns inte riktigt som ett bloggämne, så den intresserade får ta och leta upp papperstidningen.

1 Kommentarer:

Blogger fatima sa...

Bra skrivet i NU, Johanna! Det du skriver om finns säkert på många ställen. Jag upptäckte detta när jag var ny i folkpartiet i Halmstad, och har sedan dess sett till att ingå i olika valberedningar. Redan i mars såg jag till att finnas med i den nomineringskommitté som skulle fördela kommunala uppdrag i Halmstad. Vi försökte så gott vi kunde fördela uppdragen på ett bra sätt. Vår gruppledare är en kvinna i 40-årsåldern och själv är jag numera gruppledare i regiongruppen. På läns-nomineringsmötet kan vi prata om att få listan på bordet.... Jag ställde i a f upp som motkandidat till en äldre man och vann omröstningen till regionstyrelsen.

26 november, 2006 08:52  

Skicka en kommentar

<< Home