Creeper

fredag, juli 15, 2005

Spelgrafik

Antagningsbeskedet har anlänt. Dataspelsutveckling-Grafik i Skövde blir det för min del. Grafiker av dataspel. Ska försöka ta mig fram i en bransch av dataspel, dataspel som kommer läggas ut på internet och laddas ner. Utan att jag kommer tjäna ett öre på dem. Kanske kommer jag klara av att göra det? Jag tror att trots skärpt lagstiftning inom området fildelning så måste hela IT och dataspelsbranschen tänka till och komma på nya sätt att tjäna pengar på än vinst på försäljningen av spel. Ladda ner komma vi fortsätta med. Jag vill ju självklart att så många som möjligt kommer få spela spelen jag gjort. Jag vill också tjäna pengar. Men jag tror inte att min framtida inkomstkälla kommer vara förtjänsten på sålda spel, utan på tjänster relaterade till spelen. Det kommer vara den enskilda spelaren som kommer få avgöra. Fildelning av spel är någonting som kommer fortsätta, och varför inte? vill någon gratis hjälpa mig med att sprida de spel som jag gjort till nya användare, så varsågod för mig :)

2 Kommentarer:

Blogger Sedel sa...

Hehe, alltså om man fyller spelen med reklam här och var så skulle det nog funka, som nån metro-version fast av dataspel //Samme

15 juli, 2005 01:48  
Blogger David sa...

American MacGee, mest känd för det fantastiska spelet American MacGee's Alice har skrivit en hel del om advergaming faktiskt! Värt att läsa.
advergaming
more on advergaming…
advergaming - super jack

19 juli, 2005 03:54  

Skicka en kommentar

<< Home