Creeper

torsdag, juli 12, 2007

Liberal skönsång och någon form av mingelrapport

Årets Almedalsvecka är, det numera fina vädret till trots, inte alls i samma klass som förra årets. Politikerminglet finns här, journalisterna finns här, men organisationerna och bjudluncherna är definitivt färre. Det är en liten brist på intressanta seminarier, men om man klarar sig utan det, så kan man kort konstatera att det fungerar, men fastlandet hade varit rätt okej det med.

Ett par ministrar, ett par före detta ministrar, ett antal riksdagsledamöter och en och annan avdankad partiledare har spanats i minglet. Magnus Andersson bjöd på liberal skönsång i går natt, och knökhöger-captus har försökt sig på en något mindre konservativ framtoning. Kanske med en betoning på det där med försökt. Expressens getingblogg borde komma fram med bildbevis under dagen.

Annars håller jag med IDG om att det är snålt med IT-seminarier. Eller kanske mest snålt med så mycket nischade grejer över huvud taget. Men, får se vad jag lyckas leta upp under dagen.

---

För övrigt så skriver jag om fildelning i Liberal Debatts senaste nummer. Det finns inte ute på nätet, och eftersom jag själv inte får tidningen hem i brevlådan så vet jag inte riktigt hur bra det blev.

Etiketter:

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home