Creeper

torsdag, mars 01, 2007

(Går)dagens citat från Skövde

Eftersom att jag faktiskt gick på årsmötet för FP Skövde, tänkte jag att jag kunde erbjuda ett par citat från kvällen.
"Vi är särskilt glada över att vi har valt en så ung ordförande"
- Folkpartist i lokalen. Nyvalda Mikael Wendt (kommunföreningsordförande) fyllde femtio förra året.
"Fortsätt prata du, det är värdefullt att unga pratar i politiska församlingar"..."även om jag inte tycker frågan är vidare nödvändig att diskutera"
- Mötesordföranden som var lite missnöjd över att jag begärde sluten omröstning vid personval, och kom med åsikten att det är rätt smart att välja ett udda antal till en styrelse.

Jag fick i alla fall en blomma som avtackning. Insåg att jag som student utan gröna fingrar inte ens äger en vas, så buketten står i en plastkanna från ikea (och hoppas på att katten inte välter ner den i natt). Birgitta Ohlsson var årsmötestalade och kritiserade FRA-förslaget ordentligt, pratade jämställdhet, och en stor dos utrikespolitik. Om folkpartiet ändå kunde vara lite mera som Birgitta...

Etiketter: ,

6 Kommentarer:

Anonymous Hanna sa...

Snyggt med lite hederliga gamla härskartekniker...

01 mars, 2007 11:22  
Blogger Eklindh sa...

Lite elak är du allt nu Johanna.

Ålder är ju bara en siffra på pappret. Man kan ju vara ung på så många andra sätt.

01 mars, 2007 13:26  
Anonymous Anonym sa...

Ja, det blev nästan en parodi ett tag när du försökte få ordet.
Men nu är vi ju några unga i styrelsen! :) Ha det bäst!
/Niklas Fast

01 mars, 2007 17:48  
Anonymous Lillian sa...

Oj, vad väl man känner igen sig i din beskrivning om hur det är! Men ge inte upp, vi behövs för att det ska bli bättre, och det kan det faktiskt bli! Man måste bara vara smart, envis som en iller och låta det falla av en som på en gås.
Få se här nu.... illergås... Japp, det blir svårt men det går ;)

I övrigt har jag nog hittat en bra blogg och skall fortsätta att läsa den...

02 mars, 2007 08:00  
Blogger Tim sa...

Ja, då hade jag faktiskt åtminstone kunnat överväga att rösta på dem...

02 mars, 2007 09:09  
Blogger Linnea Haglund sa...

Jo vi gröna önskar också att folkpartiet kunde vara lite mer som Birgitta ;)
Hej förresten. Linnea Haglund, Mp, här. Vi möttes i valrörelsen.
Du verkar ha en intressant blogg. Ska kika mera på denna senare.

03 mars, 2007 00:54  

Skicka en kommentar

<< Home