Creeper

lördag, mars 10, 2007

FN-resolutioner, FRA-protestlista och lite blandat

USA vill ha fortsatt rätt att godtyckligt döda barn (allt dödande är godtyckligt). Bland annat därför drar man bort sitt stöd till den FN resolution som vill förbjuda tvångsäktenskap. En annan FN resolution som väckt är ett förbud mot könsstympning, och båda resolutionerna är bra initiativ även om de inte kommer genomföras på länge. Tyvärr behövs det FN:s kvinnorättsorgan för att lägga fram denna typen av förslag.

---

Regeringen har nu lagt fram sin proposition om FRA-övervakningen. Glöm inte bort att skriva under listan emot den. Här hittar du namninsamlingen.

---

Per Bylund skriver om de skandinaviska piraterna.

---

Ikväll är det final i melodifestivalen. Jag tror och hoppas på The Ark. Risken finns att Marie skrällar ordentligt, och Måns kommer få betydligt fler röster än vad hans låt är värd. Själv har jag äntligen blivit klar med den där b-uppsatsen och kommer ägna bloggen lite mer tid nästa vecka. För den som saknade en rapport efter alla spännande och intressanta människor jag träffade i förra helgen ber jag om ursäkt. Jag har lärt mig mer om nationalekonomi än jag nånsin kunde innan. Rojas är faktiskt rätt okej i jämställdhetsfrågor. Eric Sundström var oförskämt bra för att vara sosse (nu är ju inte alla sossar som honom), och nästan socialliberal. Dessutom tror jag att jag träffar rätt bland mina åsikter så rätt när jag struntar i prefixen före liberal.

För övrigt är jag längre än justitieministern. I alla fall i skor med klack.

Etiketter: , ,

2 Kommentarer:

Blogger Vextor sa...

Jag är 193 cm, så jag slipper bära skor med klack för att vara längre än justitieministern. Tur det eftersom jag är kille ;)

Lördags-svammel från min sida :)

10 mars, 2007 11:35  
Anonymous Loader sa...

Så passande... Hittade just en hemsida med en underbart bra kortfilm om övervakning.

http://www.fh-augsburg.de/~thedude/bbs/big.html

10 mars, 2007 23:50  

Skicka en kommentar

<< Home