Creeper

lördag, februari 17, 2007

Rapport från integritetsdemonstrationen

Tänkte kort sammanfatta demonstrationen i Göteborg:Eftersom jag aldrig använde mig av det där talet som jag hade skrivit ihop på tåget till Göteborg, så kan jag inte lägga ut de exakta ordalagen över vad jag pratade om. Jag tror jag sammanfattat det rätt bra på bloggen här tidigare.
Demonstrationen i Göteborg blev i alla fall bra. 188 skrev på namnlistorna, och det var garanterat fler folk där, kanske uppemot 200-220. Tyvärr kändes det som färre, eftersom att Götaplatsen är så stor.

Balder Lindegård från piratpartiet talade också, liksom Ida Gabrielsson från ung vänster. Tyvärr spårade Idas tal ur, och handlade mer om vanlig vänsterretorik än om lagförslaget vi demonstrerade emot.

Saga rapporterade att demonstrationen i Stockholm gick bra, inte så mycket fler folk, men kanske något vassare tal.

---

Översta fotot är taget av Samuel och är på delar av folkmassan. Det undre fotot (som föreställer mig när jag snackade) är tagen av en piratpartist vid namn Kim Johansson, hittad här, och snodd härifrån.

Etiketter: , , ,

8 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Att Gabriellson spårade ur förvånar mig om man tittar på vad hon har lyckats med i Ung Vänster.
Henrik, liberal

18 februari, 2007 13:43  
Anonymous Anonym sa...

Ser mer ut som åhörare än demonstranter.

18 februari, 2007 13:54  
Blogger Johanna sa...

Tyvärr är det bara delar av publiken. Det blåste lite mycket i Göteborg också, vilket tex. fick oss i luf att lägga ner våra demonstrationsplakat för att slippa få dem bortblåsta helt.

18 februari, 2007 20:10  
Anonymous Anonym sa...

hehe

18 februari, 2007 21:21  
Anonymous Anonym sa...

Manifestationen, var OK, men vad var det för fel på sista snubben som hoppade upp? Dikter och grejer liksom...

20 februari, 2007 01:51  
Blogger Pelaseyed sa...

Ni var tydligen bara två från LUF. Du och Kaufman...Hårda tider för liberaler eller? Eller så tycker medlemmarna som moderpartiet. Mer batong, mindre liberalism.

20 februari, 2007 19:19  
Blogger Johanna sa...

Pelaseyed, Jag räknade till sju-åtta av de luf:arna jag känner. Folk stod dock utspritt och eftersom jag bor i Skövde (och tyvärr inte känner alla medlemmar) vet jag inte om det var fler från göteborg.

Jag tycker det är rätt tydligt att vi går ifrån moderpartiet i frågan. Sen ska man kanske inte glömma att FRA-förslaget var någonting som väcktes under förra regeringen.

20 februari, 2007 23:06  
Blogger Johanna sa...

och Thaher, vi hade inte ett helt årsmöte samlat vi kunde dra med på demon heller...

20 februari, 2007 23:23  

Skicka en kommentar

<< Home