Creeper

tisdag, december 05, 2006

Julnoja

Eftersom att bloggens läsare är rätt så random okända människor tyckte jag det var en passande nemi.

Jag tänkte vara ute tidigt i år, och allra helst klara av några av bestyren via det fantastiska internet, så nu är frågan, vad i hela världen skall man köpa i julklapp till familjemedlemmar? Har tre yngre syskon (15, 10 och 4år) samt föräldrar, och helst skall klapparna rymmas inom min något snåla csn-budget. Finns de inte att hitta på nätet, måste de gå att hitta i lilla Skövde (där shoppingutbudet inte är direkt underbart), så tips någon?

9 Kommentarer:

Blogger Mikael M sa...

Läste nyligen ett anslag att det varit samling vid Rolles i Trönninge i september, för FULLMÅNEMEDITATION med Annika. Billig julklapp.

06 december, 2006 10:56  
Anonymous Johan sa...

Det ska ju börjas vänjas in tidigt.

När min lillasyster fyllde fyra, eller var det fem... så fick hon en Namco 5-in-1 Plug 'n Play-maskin (och jag såg en massa liknande maskiner i en utförsäljningslåda på leksaksaffären i Ringen, Skanstull). Sen dess har hon givetvis även tagit över min NES, SNES och n64. Hon är åtta nu och äger i Super Smash Bros 64. Snart dags för en Wii...

Litet tips från en främling. Men det kanske är nåt?

06 december, 2006 11:08  
Anonymous Johan sa...

Här verkar alla Plug n Play TV Games finnas, om nån var intresserad.

06 december, 2006 11:33  
Blogger Karl Dahlberg sa...

En bok... Alltid en bra present...

Och sådana finns som sagt i Skövde...

Kan rekomendera att du tar och kikar in på Flemmings böcker i skövde, om du aldrig varit där. En kul bokhandel med stort och annorlunda utbud, som inte hör till någon kedja, med bra priser (oftast billigare än akademibokhandeln) och trevlig ägare som brukar försöka bjuda på kaffe när det är lugnt :)

06 december, 2006 23:53  
Blogger ~Karin Långström Vinge~ sa...

Någon släkting kanske gillar Bachmusik? På Kyrkans hus kan du för 50 spänn köpa en cd med Skövdes egna kammarorkester Calluna. :)

07 december, 2006 16:30  
Anonymous David sa...

Om någon av dom har en mp3 spelare så skulle jag rekommendera ett par schyssta in ear hörlurar.

Själv har jag köpt Creative EP 630 för 300:- till min tvillingsyrra. Finns bra lurar från 150 och uppåt.
Sen är ju oftast böcker uppskattade av föräldrar :)

07 december, 2006 16:39  
Blogger Johanna Nylander sa...

Johan, låter som en bra idé, men inte riktigt plånboksvänlig tyvärr...

Karl, Flemmings är jättebra (tror jag nämnt dem nån gång innan), billigast i stan, trevliga och har dessutom studentrabatt. Sen är de rätt bra på att rekomendera böcker också!

Karin, ingen släkting, nån vän, men den personen får ingen julklapp, bra förslag annars. Finns det förresten nåt bra ställe i skövde som har rättvisemärkta produkter?

08 december, 2006 02:04  
Anonymous Tim sa...

Tim frågade inte alls nån okänd tjej om julklappar. Ville bara dementera det.

09 december, 2006 02:45  
Blogger ~Karin Långström Vinge~ sa...

Johanna, rättvisemärkta produkter...hm...i Svenska kyrkan har vi endast rättvisemärkt kaffe och säljer en del produkter. Men någon direkt affär vet jag faktiskt inte. Måste jag ta reda på.

09 december, 2006 06:09  

Skicka en kommentar

<< Home