Creeper

fredag, december 01, 2006

Decemberblandning

Det är december och tjugofyra dagar kvar till julafton, jag har spenderat kvällen med att titta på min stora tvätthög, försökt formulera en text och justerat lite grafik.

---

Min debattartikel om jämställdheten i folkpartiet Skövde bemöttes med med saker som inte ens stämmer. Lite trist att en politiker som är äldre och med fler förtroendeuppdrag (fast mindre erfarenhet) påstår att jag inte ens sitter med i styrelsen och aldrig varit på ett möte.

---

Bond kommer hångla med en bondhunk i nästa film och inte bara bondbrudar. Enligt aftonbladet i alla fall. Jag vill se den filmen.

---

Varför kan man inte boka besiktningstid hos bilprovningen mitt i natten?

3 Kommentarer:

Anonymous Saint sa...

Innan 'The world is not enough' ryktades det ju att det inte skulle vara några bondbrudar alls som en effekt av att filmen satsade på att vara mycket mer PC ur jämlikhetssynpunkt, så det där med att Craig skulle vara queer i Bond 22 tar jag med en nypa salt, men visst vore det skoj =)

01 december, 2006 11:07  
Anonymous SixDays sa...

Jag tycker det är naturligt att det skulle gå den vägen. Min första tanke var dock "WTF? det här kommer att bli pannkaka", men efter att ha samlat tankarna lite så funkar det. Efter att ha blåst ut Elektra Kings hjärna över halva väggen i "The World is not enough" så visar bond att han inte har några problem med att döda brudar (inte för att han hade några problem när han ströp en brud med hennes BH i diamantfeber, men men) och heller inte såna han 'slickat upp i brygga' och därför borde ha nån form av emotionell koppling till. Således borde han heller inte ha nåt problem med att trycka en snubbe och sen blåsa ut skallen på honom med, om skyddet för Hennes Majestät Drottningens land eller hela världen skulle komma att kräva en sådan insats.

Jag har inte sett nya bond så jag kan faktiskt inte uttala mig om Craig i den, men jag ser mycket film och har hunnit med att se ett större antal filmer som han medverkat i och det kändes rätt när det för 100 år sen utannonserades att han skulle vara nästa Bond. Så jag tror inte att jag kommer att bli besviken. Att de gjorde sig av med den minst sagt värdelösa, talanglösa, osexiga och ta mig tusan vidriga Halle Berry är nåt som får mig att jubla. Lätt den sämsta bondbruden nånsin.
Och bara för att skryta och kasta namn, min farsa var ihop med Britt Ekland innan hon var känd, så jag har en farsa som är bukis med Bond. Om än fiktionellt :P

Ps. min blog är uppe igen, den här gången på svenska så alla moralister och polisälskare, kom in och res ert blodtryck en aning :P
http://sixdays.se

01 december, 2006 18:12  
Blogger fatima sa...

Apropå NU. Stämmer inte det som din motdebattör skriver, MÅSTE du skriva ett nytt inlägg i NU. Det är ju omöjligt för oss läsare att veta om hon hittar på eller inte.

03 december, 2006 07:51  

Skicka en kommentar

<< Home