Creeper

tisdag, juni 13, 2006

Noterat om fildelning

Ett par saker om fildelning:

- Piratbyrån svarar på Berts debattartikel i Aftonbladet. Klart läsvärt.

- Piratpartiet är större än miljöpartiet. I alla fall om man räknar betalande medlemmar. Människor med insyn rapporterar 6424 medlemmar hos mp som betalat medlemsavgift i år, medan samtliga pp:s 6826 medlemmar betalat avgift. Om medlemsantalet på något sätt motsvarar röstantal så har vi ett piratparti i riksdagen. Jag är fortfarande inte särskilt säker på att jag vill det, men utvecklingen är minst sagt intressant. Kanske dags för de etablerade partierna att göra någonting åt piratfrågorna istället för att bara snacka om saken? Kan bli spännande vallöften om det här...

- Jag är fortfarande nyfiken på om Ali Esbatis bloggbok kommer släppas i fildelarvänligt pdf-format. Någon typ av release är det i alla fall imorgon. Om timbro klarar det, borde väl Esbati kunna?

3 Kommentarer:

Blogger Wille sa...

Jag tror Esbati kommer att välja den kapitalistiska vägen och vilja tjäna en hacka på sin bok..

13 juni, 2006 23:05  
Anonymous Anonym sa...

wille: Aha, det finns en motsättning där alltså? För övrigt finns redan allt material på hans blogg, eftersom det ju är en bloggbok, inte sant?

14 juni, 2006 10:51  
Anonymous Anonym sa...

Jag tar upp kampen mot den smutskampamj som pågår mot piratpartiet och tpb på min blogg.

http://www.mobilblogg.nu/padde

15 juni, 2006 18:56  

Skicka en kommentar

<< Home