Creeper

fredag, juni 16, 2006

"Han är inte bara snygg, han är bra också"

Fredag på hultsfredsfestivalen, och det gula tältet med internet är fortfarande lika fungerande. Igår spelande Cardigans, otroligt soft retro när de körde "lovefool", den där favoritlåten som gjorde att jag började lyssna på bandet sådär under sista halvan av nittiotalet. The sounds är också lika coola även om jag missade första delen av konsterten.

I lufs kampanj här på hultan ingår det söta små orangea tröjor med texten "jag är inte bara snygg, jag är folkpartist också", efter gårdagens fotbollsmatch måste jag bara säga om Ljungberg, "han är inte bara snygg, han är bra också". Sitta och se matchen på storbildsskärm med massvis med fotbollsgalna människor är rätt underbart. Förutom den där ölen som hamnade på kjolen, och vännen som hamnade på min axel då när sverige inte gjorde mål.

Grön ungdom stå brevid vårt tält och igår sågs Peter Eriksson rita fötter på festivaldeltagare. Idag kommer Ohly att besöka ung vänster, som vi upptäckte tänkte debattera mot oss, hur nu det går när vi inte fått reda på något... LO har dessutom en rätt suspekt kampanj som går ut på att spika spikar i de borgerliga partiledarnas huvuden. Känns skönt att veta vad människors fackavgifter går till... I luf-tältet haglar fildelningsdiskussionerna täta, och jag kan förvarna om att en EU-flagga inte är lika varmt som en sovsäck.

I övrigt är väder och vind på topp, vår tältplats har egen badplats, och jag tippar på att jag på första gången på flera år kommer vara solbränd i sommar. Känns så på axlarna i alla fall. Annars är metro fortfarande försenad, en snabb nyhetssökning visar på sommarnyhetstorka, och jag återkommer med fler festivalrapporter. Nu ska jag lyssna på nåt suspekt hardcoreband jag aldrig hört talas om. Blir säkert super.

12 Kommentarer:

Blogger Alexander sa...

Raised Fist... Damn. Ett av de bästa HC-band från sverige. Tur att du inte missar dom. Såg dom sist jag var på hultsfred.

Raised Fist in the Air...

16 juni, 2006 14:03  
Blogger Maria Byström sa...

Låter underbart att vara på Hultfred! Glöm inte öronproppar, bara ;-)

Men varför spelar inte Sator??? *nostalgi*

16 juni, 2006 17:33  
Anonymous Holos sa...

Aftonblaskan ger Brumark uppmärksamhet över en fjäder-till-höna-nyhet, igen.

http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,843436,00.html

16 juni, 2006 23:19  
Blogger superkryp sa...

Rökte Maja under konserten?

Såg dem från nån konsert. Hon rökte på scen. Otroligt trejler park-igt...

17 juni, 2006 11:50  
Blogger Saga Rosén sa...

Debatten mot UV blev ju aldrig av. Duktigt att de som utmanar oss på debatt själva backar ur. Galet.

18 juni, 2006 16:45  
Blogger Johanna Nylander sa...

Alexander, sååå bra var de inte, dessutom verkar konserterna vara farliga, en tältgranne fick en blåtira under konserten =/

Maria, det fanns gott om öronproppar, rätt bra gratismaterial som delades ut konstant :)

superkryp, inte vad jag såg, tror att trummisen gjorde det dock. Maja såg mest ut att ha kul :)

saga, galet, galet.

18 juni, 2006 18:51  
Blogger Nostalgi sa...

Jag och Ida Gabrielsson var och pratade med er om debatten ett flertal gånger. När Nina Larsson inte var närvarande föreslog vi att någon annan skulle ta debatten, Saga Rosen var bland annat tillfrågad men ställde inte upp. Eftersom ingen annan ville ställa upp hade det rimligaste varit att ni hade kommit förbi vårt tält och sagt till när Nina kom tillbaka. Men ingen kom från Luf och det hela rann ut i sanden. Dessutom hade vi utmanat de borgerliga förbundsordförandena som inte var där någon av dom. Det är uppenbart att det inte är proriterat att prata med vanligt folk bland de borgerliga ungdomsförbunden. / Ung Vänster

18 juni, 2006 20:09  
Blogger Johanna Nylander sa...

Nostalgi, fast det där stämmer ju inte. Vi fick reda på debattutmaningen först på plats, och då genom att läsa det på de affisher som ni satt upp på området, intrycket jag fick var istället att Ida inte ville debattera mot någon annan än förbundsordföranden. Vad jag vet så räknade dessutom Nina med att ta debatten men fick aldrig besked från er. Det var trots allt ni som stod för utmaningen...

18 juni, 2006 20:30  
Blogger Saga Rosén sa...

Jag "ställde inte upp"?! Jag var villig att debattera men ni kontaktade aldrig mig. Detta bör vara utmanarnas uppgift, fick inte höra om tema eller motståndare. Att det kanske skulle bli Nooshi eller Ida men det var osäkert. Var upprepade gånger i UV:s tält som sa att de skulle återkomma. Så var ej fallet.

18 juni, 2006 21:07  
Blogger Alexander sa...

Nostaligi:
Det är uppenbart att det inte är proriterat att prata med vanligt folk bland de borgerliga ungdomsförbunden.

Men det vill Ungvänster och så åker ni till Hultsfred för att hitta dessa? Hur tänkte ni nu?

Johanna: Jo de är bra (min smak är bra smak) ;)

19 juni, 2006 09:21  
Blogger Nostalgi sa...

Det stämmer att Ida hade utmanat förbundsordförandena och hade föredragit att debattera mot någon av dom. Men ingen av dom var som sagt där. Så hon var i ert tält och föreslog andra varianter på upplägg. Men eftersom ni bara ville att Nina skulle debattera och hon inte var närvarande kunde vi inget göra. Ni borde ha kommit till oss när Nina var på plats igen. Men hursomhelst är det inget att göra åt nu.

alexander: eh, jo eftersom det är vanligt folk som hänger på hulstfred. Inte på era partykonvent. Eller vad menar du?

19 juni, 2006 18:49  
Blogger Tjallamalla XXX sa...

Nostalgi,

Är det inte så istället att det inte är prioriterat att prata med Ung Vänsters Hultsfredsstormtrupper, snarare än med s k "vanligt folk" (vad är det för nedvärderande attityd mot oss studenter mfl? Jag tror just att du exkluderade V från mina valsedlar i höst, även om ni är bra på integritet)?

Jag var på Hultsfred både 04 och 05 och båda åren såg man folk i era t-shirts riva ner affischer från de andra ungdomsförbunden och privata företag - helt selektivt vilka - vid så många tillfällen att det knappast var en slump eller, som det brukar heta, "några enskilda medlemmar". Usch.

LUF är snälla. LUF bjöd på godis på Hultan förra året, fast det var dåligt väder.

19 juni, 2006 22:40  

Skicka en kommentar

<< Home