Creeper

måndag, juni 12, 2006

Fotbollsherrar, sex och google-annonser

Sommar, sol och ett par dagars ledighet minskar tiden framför datorn rätt ordentligt. Istället blir det sol med vänner på den allt mer studentfattiga innergården, filt och en helt analog bok. Sommarvärmen visar sig också i den politiska nyhetstorkan och all uppståndelse kring fotbolls-vm.

Katrine Kielos pekar på att dålig fotboll kräver tillgång till kvinnokroppar, och visst är det lite intressant att fotbollsspelarnas sexliv ska behöva redovisas på löpen, även om sportreportrarna verkar försöka göra rubriker av varenda liten rund historia man kan komma på nere i tyskland. Å andra sidan så kan man kanske se positivt på det, och inse att även fotbollsherrarna är människor, för hade det inte blivit ramaskri om samma löpsedlar kom under fotbollsVM för damer? Om fotbollstjejerna behövde tröstas av sina män genom sex, så hade de helt plötsligt utpekats som hjälplösa och i behov av en man som skulle ta hand om dem.

För övrigt så kan jag bara hålla med metro-kollumnisten som tackade Lagerbäck för det snyggaste VM-laget (på herrsidan) någonsin. Utseendefixering behöver inte vara negativt, och jag gillar fortfarande CK-bilderna på Ljungberg. Den allra mesta reklam runt om fotbollsarrangemang riktar sig till män, när tjejerna spelar krävs det tajtare tröjor, och det sägs finnas rätt mycket icke-sportsliga anledningar till att dam-beachvolleyboll har höga publiksiffror. Knappast någonting fel i att herr-VMtruppen nu faktiskt ser rätt estetiskt bra ut. Svennis kärleksaffärer med en älskarinna som uttalar sig om hur bra han var i köket, borde väl faktiskt ha satt någon typ av intryck för jämställdheten europa runt den också.

---

För övrigt så gillar jag inte alls mina google-annonser just nu. De försvinner så fort jag fått ut mina innestående pengar på den (vilket borde vara hyffsat snart), eftersom de hela tiden släpper igenom annonser för sverigedemokraterna. De verkar uppenbarligen inte alls ha lyckats med sin utlovade spärr. Riktigt tråkigt tycker jag, och hoppas på att google lyckas få till det såhär lagom inför valet.

3 Kommentarer:

Anonymous Anders Gardebring sa...

Du kan själv spärra annonser från domäner som du inte vill skall dyka upp.
Jag hade själv annonser från sd-tomtarna men efter att jag lagt in deras domäner i min spärrlista så försvann de.

12 juni, 2006 22:17  
Anonymous Anonym sa...

Oooooh, vad söt du var på den bilden!

12 juni, 2006 23:10  
Blogger Johanna Nylander sa...

Anders, jo, jag har gjort det, fast de har flera adresser och det tar ett tag innan det går igenom. Jag tror jag har fyra adresser totalt för SD och dess ungdomsförbund, vet du några fler?

13 juni, 2006 00:46  

Skicka en kommentar

<< Home