Creeper

torsdag, juni 15, 2006

Festivalrapport direkt från Hultsfred

Nej, det gick inte riktigt att hålla ifrån sig bloggandet, trots hultsfredsfestival. I ett stort gult tält hos bredbandsbolaget så erbjuds gratis internet (och jag kommer få en gratis mp3-låt också!), och jag är inte sen att hänga på.

Här traskar jag stundtals runt i en illorange peruk och delar ut Luf:s tidning Liebling, pratade med sveriges radio innan idag om det faktum att Liberala ungdomförbundet under ett valår är det enda borgerliga förbund som gästar festivalen. Tråkigt att de andra inte är där, tyvärr så blir man inte alltid så trevligt bemött. Om någon annan hör det i radio får du gärna kommentera med en länk.

Mer svensk media, så har tydligen SVT skaffat sig en valvebb med en bloggkrönika. Här kommenterar jag razzian mot piratebay.

I övrigt så är det bara att rapportera om att pirat är stort på hultsfred. I princip alla tält säljer prylar med piratmärken på, och flera personer med kassetdöskalletröja har observerats. Själv bytte jag ett piratbyråklistermärke mot en bibel igårkväll, och fildelningsdiskussionerna har varit många. Dessutom så har åskvädret inte vågat sig hit, vilket jag och mina tältkompisar är mycket glada för.

Återkommer kanske senare under festivalen med fler rapporter, annars när jag väl kommit hem efter helgen. Nu ska jag spana LO:s tält, dricka saft hos SSU och kanske hitta en dagsfärsk metro.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home