Creeper

lördag, juni 17, 2006

En stulen bandare och skatteverksbredband

Eftersom att det gula bredbandstältet är fullproppad med folk, så satte jag mig på de något mindre moderna datorerna i skatteverkets tält. Klistermärken med en vit riddare på pryder skärmen i det kokheta tältet. Det är ruskigt varmt i hultsfred.

Gårdagen var lugnare, the stokes mycket bra, och jag somnade ifrån Kate Moss ex:s spelning. Kanske lika bra det när han råkar ut för polis direkt efter konsterten. Luf hade inbrott i sitt tält i natt, allt blev nervräkt från väggar och bord, och killen som försökte få med sig vår bandare greps av polis på väg ut från tältets baksida. Brist på poliser på hultsfred kan man i alla fall inte klaga på.

Topppolitiker som Lars Ohly och Mona Sahlin har också spanats, men Lars Danielsson verkar inte vara här heller :) Gröna ungdomar är i alla fall trevliga och några mer fildelningsklistermärken har delats ut. Rädd blev jag dock i igårkväll när en tjej konstaterar att det finns "två partier att rösta på, sverigedemokraterna eller folkpartiet". Jag förklarade att folkpartiet vill släppa in fler invandrare i sverige, sen pratade vi allmänpolitiskt, så jag hoppas att hon ser en större skillnad på valdagen.

Ikväll blir det Lordi-spelningen, kanske softar till kent (lär bli illa tvingad av fotografvännen) och kanske något mer rockigt emellan. Eller backyard babies. Försökte dela ut en Luf-material till Dregen i torsdags, men han ville inte ha =/ Taskigt.

Jaja, nu blir det ut ur tältvärmen och försöka ställa sig i den tvåhundra meter långa kön till bankomaten. Får se hur bra jag lyckas. Nästa rapport från hultsfred kommer när jag är tillbaka i skövde igen. Då kommer jag även sitta och svara på senaste veckans mail som bara är löst spanade på än så länge. Bara så ni vet.

5 Kommentarer:

Anonymous Egil Möller sa...

Oh, det låter som att festivalen artar sig till en riktigt bra festival, förutom inbrottet då. Sånt är alltid trist, speciellt om man är en idellt arbetande organisation (döretag har ju alltid försäkring)...

Hm, stackars liten förvirrad flicka du hittade. Upplys henne. Och kanske några av de galningar ni hade i toppen under förra valrörelsen... Ta inte detta som ett påhopp, men många fick faktiskt för sig att folkpartiet var påväg högerut, i samma riktning som dansk folkeparti. Nu tror jag dock som tur är inte för ett ögonblick att vanliga folkpartister har såna åsikter, men jag kan lätt tänka mig att det finns folk som inte fattat det. Så det behövs folk som du som bevisar att folkpoartiet faktiskt står för frihet och liberalism!

Lycka till med lervältrandet (eller är det damm på Hultsfred?), musiken, spriten och de politiska diskussionerna!

18 juni, 2006 06:58  
Blogger Saga Rosén sa...

Du däckade ju innan både Backyard Babies (som började 23!) och Lordi. Ska vi ta igen det på Arvika? Du måste lära dig att inte däcka under festivaler! :)

18 juni, 2006 16:42  
Blogger Johanna Nylander sa...

egil, jodå, festivalen blev faktiskt riktigt bra, flickan blev nog lite förståndigare, och det var övervägande damm istället för lera på hultan.

å saga, jag hade aldrig tänkt på och se Backyard Babies, Dregen dissade ju lieblingen jag skulle delat ut... sen var det väl inte mitt fel att jag inte såg lordi... Arvika låter bra, men kommer vi kunna ta oss dit?

18 juni, 2006 18:47  
Anonymous Anonym sa...

Liebling var ju ett ganska löjligt material så jag förtår honom.

18 juni, 2006 19:58  
Blogger Mikael M sa...

Nämen,vad läser jag... däckar? Försöker bjuda Dregen på Liebling? Befinner dig i en folkmassa och jublar?Då är det dags för mineralvattentips, och lämpliga huvudbonader till det internationella midsommarfirandet. Klicka och kolla bloggen "Drivemyguitar"

19 juni, 2006 13:31  

Skicka en kommentar

<< Home