Creeper

måndag, juni 05, 2006

Den där bloggboken...

Sådär. Nu ska jag skriva om någonting som inte har med piratdemonstrationer att göra, nämligen om den där bloggboken som det är releasefest för på fredag.

Som bloggare lite mer höger än (s), så är även jag med i boken. Hela tre(!) inlägg faktiskt, två från denna bloggen, och ett sånt där som är korrpostat till Felira. Det är därför inte så mycket annat att göra, än att knata sig upp till stockholm över helgen, träffa andra lika speciellt utvalda bloggare (om de nu vet om att de är med), och känna sig riktigt höger alá timbro.

Andra medverkande bloggar är:
Sakine
Blog Dizz
Spookhead

Federley
The Libertarian in Room 101
Sänd mina rötter regn
Vänsterliberal blogg
Felira(Maria Byström också)
Techne
Right Online (numera nerstängd)
Hyllengren

Louise P
Isobels text och verkstad
Kamikazepiloten
Oscar Swartz: Texplorer
Machina Libera

Copyriot
Frykmans liberala blogg
Free the mind
Aqurette
Dibbuk
Moderskeppet
Fria iranvänner

Det är politruckarna som står för sammanställningen av boken, så ses på releasefesten!

10 Kommentarer:

Blogger rasmus sa...

Yes, ses där!

05 juni, 2006 11:35  
Blogger Fredag sa...

Om jag inte har fel är Rasmus bakom Copyriot syndikalist. Det var ju storsint av Timbro att släppa in honom.

05 juni, 2006 19:15  
Blogger floodis sa...

Jag visste bara att de höll på med en bok om något eftersom att machina libera hade skrivit om det. Men jag visste inte att jag skulle vara med i den.

Undrar hur de tänkte när de bara kontaktade vissa bloggare om att de plockade in deras texter :)

05 juni, 2006 21:34  
Blogger Johanna Nylander sa...

floodis: Det är jag också lite nyfiken på. Jag visste om att de skulle plocka ett (det från felira), men hittade tre i boken.

Har dessutom inte fått nån formell inbjudan, utan hittade även den ute i bloggosfären... Men dyk upp!

05 juni, 2006 22:55  
Blogger Maria Byström sa...

Har heller inte fått någon formell inbjudan. Har dock anmält mig och ser fram emot fredag :-)

Ses då!

hälsar Maria

05 juni, 2006 23:42  
Blogger rasmus sa...

Fredag: Jag vet inte vad du ser för nöje i att kasta etiketter på folk och ogillar det i allmänhet, men jag kan upplysa om att du har fel; jag är inte syndikalist någonstans.

Mig kontaktade innan vilket jag tyckte var bra; inte för att folk behöver tillstånd utan för att jag tycker att text och hypertext är två lite olika former, nu kunde jag redigera om den länkade texten till en som flöt på bättre utan länkar. (Något som man ibland inte verkar tänka på när det kommer till andra bloggböcker.)

06 juni, 2006 00:04  
Anonymous Anonym sa...

men va trisst att se att det bara är massa högerbloggar (kanske med något undantag) vem fan är det som står för notan, Timbro? jäkla propagandamuppar

06 juni, 2006 01:33  
Anonymous Dennis sa...

Jag vet inte om det är någon som blivit inbjuden, på ett formellt sätt. När jag blev tillfrågad så nämndes ett seminarium och att mer information skulle komma. Sedan såg jag att Krohnman länkade till en inbjudan, det var så jag fick reda på det.

Anonym:
Ja.

06 juni, 2006 14:52  
Anonymous jonatan sa...

Hej där. Tyvärr verkar det som att Timbros maillista keffat ut totalt, det är många inbjudna som inte tycks ha fått något mail om det. Skittrist, men jag hoppas alla känner sig välkomna ändå, så ta med era kompisar och kom, det blir soft,

vi ses!

07 juni, 2006 11:35  
Blogger Bulten i Bo sa...

Right Online (numera nerstängd)

Av språkbruket att döma skule man kunna drista sig till att det är maktspråk som fått bloggen att bli "nerstängd".

Förefaller iofs inte otroligt, men nu är det väl så att författaren påstår att han på fullständigt eget initiativ förintade sitt livsverk.

Kommer det att offentliggöras exakt vilken reprimand Ingerö fick av folkpartiet?

09 juni, 2006 01:16  

Skicka en kommentar

<< Home