Creeper

måndag, november 14, 2005

Fildelare konsumerar mest; del 2

IDG rapporterar idag om det jag skrev om i slutet av oktober (ja, jag älskar när jag är först!), nämligen det faktum att fildelare konsumerar och spenderar mer på nätet än vad den vanliga internetanvändaren gör.

Intressantast tycker jag är att det visar på att aktiva fildelare faktiskt betalar för mer media (musik och film), än de som aldrig eller sällan fildelar. Ändå är det den aktiva fildelargruppen som antipiratindustrin vill åt.

Snacka om att kriminalisera sina kunder.

4 Kommentarer:

Anonymous Slabbe sa...

På något sätt tror den industrin att den kan tjäna mer pengar på fildelarna om dessa slutar dela filer med varann. Och bara så där rakt av skulle man kunna tro det.

14 november, 2005 18:41  
Blogger Johanna Nylander sa...

Men då ska det ju finnas en stark motiverande andledning till att fildelarna ska sluta dela filer (vilket aldrig kommer hända). Den anledningen tror inte jag uppnås genom att kasta fildelarna i fängelse.

14 november, 2005 19:55  
Anonymous Slabbe sa...

Jag är inte heller av den åsikten. Som vanligt är det bättre att lyssna och möta sina kunders behov, istället för att hota och polisanmäla dem. Men musik och filmindustrin tänker inte så, det har vi senast idag åter igen fått lära oss.

15 november, 2005 19:10  
Blogger Fredrik Lindholm sa...

Nej, de kriminaliserar inte sina kunder. De sätter dit dom som har två ansikten.

19 november, 2005 13:40  

Skicka en kommentar

<< Home